Go to content

Case Study – Sprzedaż Ubezpieczeń

Kampania sprzedażowa dla partnera firmy ubezpieczeniowej.

Jak wygląda udana kampania sprzedażowa wykonywana przez pracowników zdalni w produkcie „Umawianie spotkań handlowych za pomocą Call Center”?

Mieliśmy przyjemność współpracować z firmą AGENT UBEZPIECZENIOWY MAŁGORZATA CEGIEŁKOWSKA, aby dotrzeć do firm z ubezpieczeniami grupowymi.

Sytuacja wyjściowa

Nasz klient sprzedaje ubezpieczenia grupowe ALLIANZ – renomowanego partnera. Produkt jest sprzedawany w formie abonamentowej.

Głównym celem klienta jest dotarcie do małych i średnich firm zatrudniających od 10 do 250 pracowników. Pozwala to osiągnąć wysoką marżę na produkcie, który nie tylko rekompensuje koszty naszej obsługi, ale także pozwala wypracować dodatkowy zysk. Firmie zależy na dotarciu do nowych podmiotów, dlatego nie korzystamy z baz dostępnych podmiotów, ale tworzymy nową bazę firm, posiadających swoje centrum w Warszawie i okolicy.

Budowa Bazy

Nasi analitycy tworzą bazę zawierającą nazwy firm, imiona i nazwiska osób decyzyjnych, dane rejestrowe i kontaktowe. Korzystamy w tym celu z naszych wewnętrznych baz, a także z ogólnodostępnych katalogów firm np. biznesFinder, Aleo, Panorama Firm itp. Po 3-4 dniach (praca 5 osób) czasu jesteśmy przygotowani z pierwszymi rekordami – 2300 podmiotów.

Cel

Celem takiej kampanii najczęściej nie jest sprzedaż, ale krok pośredni – w tym przypadku zainteresowanie ofertą (cel1) oraz umówienie spotkania (cel2) sprzedażowego. Zdajemy sobie sprawę, że produkt najczęściej nie jest wybierany natychmiast. Niejednokrotnie może się także zdarzyć, że firma jest zainteresowana, ale rozmowy będzie w stanie rozpocząć dopiero za 2-5 miesięcy, gdy zacznie wygasać dotychczasowa umowa na ubezpieczenie pracowników. W takim przypadku musimy zebrać informacje i przekazać kontakt klientowi jako lead na przyszłe miesiące.

Wniosek:
– korzystając z naszej usługi, powinieneś zarówno pamiętać o tym by mieć właściwy produkt (wysokomarżowy, skalowalny) jak i uzbroić się w cierpliwość (sprzedaż może być widoczna w 1 miesiącu, ale także po 3-4 miesiącach).

Skrypt

Na podstawie dostarczonego przez klienta skryptu, dostosowujemy schemat rozmowy do funkcjonalności systemu (określamy klasyfikatory podsumowujące połączenie, określamy ilość prób kontaktu, itp). Dzięki standaryzacji skryptu agent nie wymaga dodatkowego szkolenia z obsługi systemu. Mamy możliwość generowania maili z ofertą na wskazany przez rozmówcę adres mailowy bezpośrednio z systemu, a agent robi to jednym kliknięciem (podsumowując połączenie odpowiednim klasyfikatorem). Powiadomienia mailowe o umówionym spotkaniu, analogicznie jak w przypadku maila z ofertą,  dostarczane są na wskazany przez rozmówcę adres mailowy oraz na adres wskazany przez zleceniodawcę. Zawiera niezbędne informacje dotyczące spotkania (dane klienta, termin spotkania itp.) Agent oszczędza tym samym czas na wykonanie czynności  związanych z ręczną wysyłką maili. Zyskuje ten czas  na wykonywanie połączeń. Treść maila + załącznik dostarcza zleceniodawca.

Wyniki

Udało nam się umówić spotkanie z firmą zatrudniającą parędziesiąt osób, które zakończyło się sprzedażą już w pierwszym miesiącu – zysk ze sprzedaży przekroczył koszty kampanii od razu.

Ponadto, udało nam się pozyskać 85 firm bezpośrednio zainteresowanych dalszą rozmową o szczegółach w chwili, gdy będą podejmować decyzję o przedłużeniu/zmianie dotychczasowego ubezpieczyciela. Nawet, jeśli niewielki odsetek ostatecznie zdecyduje się na zakup – wyniki naszej miesięcznej pracy wielokrotnie przewyższą koszty kampanii i pozwolą naszemu klientowi powiększyć bazę stałych klientów.

Wnioski

W Zdalni.pl nie tylko realizujemy proste, powtarzalne zadania, ale także kompleksowe kampanie telemarketingowe. Większość firm, planując sporadyczne działania sprzedażowe często nie jest świadoma ogromnej skali przygotowań (baza, osoby, system, przeszkolenie) które są potrzebne do skutecznej, masowej sprzedaży.

Co o naszej współpracy mówi klient?

Usługi świadczone przez zespół zdalni.pl oceniam wyłącznie pozytywnie. Wypracowaliśmy model współpracy, który okazał się skuteczny – konsultanci call center z sukcesem umówili wiele rokujących rozmów z klientami, a co więcej w krótkim czasie, dzięki im staraniom, sprzedaliśmy nasz produkt docelowemu odbiorcy. Każdemu, kto sprzedaje produkty lub usługi dla biznesu, rekomenduję skorzystanie ze wsparcia oferowanego przez zespół zdalni.pl. Elastyczność, otwartość i przejrzystość to ich kluczowe cechy. Sprawdzają się jako partner dla nowoczesnego biznesu.