Go to content

Co czeka Twoją firmę w social mediach w 2022 roku?

Ola|5 stycznia 2022

Z social mediów regularnie korzysta już około 93% ogółu internautów, czyli 4,5 miliarda ludzi. Tylko w ciągu ostatniego roku liczba użytkowników mediów społecznościowych wzrosła o 409 milionów. Wiele wskazuje na to, że 2022 będzie kolejnym rokiem ogromnego napływu użytkowników. Aż 7 platform odnotowało w 2021 ponad miliard unikalnych użytkowników miesięcznie. Na tej liście znalazły się m.in. Facebook, YouTube, Instagram oraz TikTok. Rok 2021 bez dwóch zdań należał do ostatniej z wymienionych platform – śmiało można powiedzieć, że krótkie, kilkunastosekundowe formaty wypierają dłuższe video. Jak tą wiedzę o trendach w social mediach przekuć na sukces Twojej marki w sieci?

Najmłodszych klientów znajdziesz na TikToku

Szacuje się, że w 2022 z TikToka będzie korzystało 1,5 miliarda użytkowników. Jeśli chcesz dotrzeć do pokolenia Z, to Twoja firma nie może dłużej zwlekać z wejściem na TikToka. Platforma zyskała popularność dzięki krótkim, dynamicznym formatom. Najmłodsi użytkownicy Internetu spędzają długie godziny każdego dnia, scrollując wyświetlające się im video z muzyką i napisami. Dla Twojej firmy to ogromny potencjał. 

Krótkie formaty video początkowo były domeną TikToka, jednak z czasem pojawiły się także na YouTube w formie Shortsów i Instagramie jako Reels. Nic jednak nie wskazuje na to, aby TikTok mógł obawiać się konkurencji. Wyzwaniem dla Twojej marki będzie opanowanie wciąż zmieniającej się aplikacji oraz dostosowanie języka komunikacji do specyfiki użytkowników. Dobra wiadomość jest taka, że obserwujących pozyskasz o wiele łatwiej niż na Facebooku czy Instagramie. Nie masz pomysłu na content video? Powierz nam obsługę social mediów Twojej marki.

Fanpage na Facebooku nadal niezbędny

Popularność Facebooka, mimo upływu lat, trwa w najlepsze. Odpływ użytkowników na inne platformy wcale nie oznacza, że Twój fanpage zasługuje na mniejszą uwagę niż dotychczas. Co zrobić, aby w pełni wykorzystać potencjał firmowego fanpage? Przede wszystkim stawiaj na aktywną komunikację z klientami. Użytkownicy cenią dziś sobie przede wszystkim komfort i szybkość. Proces komunikacji z klientami usprawnisz poprzez uruchomienie chatbota, który automatycznie odpowie na pytania Twoich klientów o każdej porze dnia i nocy. Z chatbotów na Facebooku korzysta już 40 milionów firm i to rozwiązanie pomaga im zwiększać sprzedaż przez Messenger. 

Z uwagi na rosnącą popularność formatu video warto w 2022 postawić na transmisje na żywo, które uważane są za najbardziej angażującą formę komunikacji z klientami. Video możesz ustawić także w formie znikającej po 24 godzinach relacji. W przypadku contentu video warto postawić na krótkie materiały. 

Zwięzłość formy ma również znaczenie w kontekście publikowanych postów. Długie teksty to już przeżytek. Nie wiesz, jak ubrać swój komunikat w zwięzłe słowa? Pozwól, aby zajął się tym copywriter online.

social media 2022

Czy 2022 będzie końcem słowa pisanego?

Obrazy i video wypierają tekst, jednak są miejsca, w których w dalszym ciągu ma on niemałe znaczenie. Przykładem jest LinkedIn, czyli platforma zrzeszająca specjalistów. Tutaj znacznie częściej czytamy publikacje „od deski do deski”. Jeśli kierujesz swoje usługi do klientów biznesowych, to aktywność na LinkedIn będzie w 2022 co najmniej wskazana. Ze swoją siecią możesz dzielić się publikacjami i artykułami. Jeśli chcesz zbudować swoją markę na LinkedIn, teksty powinna być na najwyższym poziomie. Nie masz smykałki do pisania? Zdaj się na pomoc profesjonalnego copywritera online! 

Najwięksi wygrani w social mediach w 2021

Niekwestionowanym wygranym ostatniego roku był TikTok, który początkowo pełnił funkcję wyłącznie rozrywkową, lecz z czasem stał się także narzędziem biznesowym. Pytanie, czy warto działać na tej platformie, od dawna jest nieaktualne. Teraz przyszła pora na dowiedzenie się, jak robić to skutecznie. Potencjał aplikacji jest ogromny – możesz wykorzystać go na wiele sposobów. Jednym z nich są reklamy, które wyświetlają się użytkownikom między filmikami w zakładce „Dla Ciebie”. Kwestią czasu jest wprowadzenie w Polsce możliwości dokonywania zakupów bezpośrednio w aplikacji. Trend dokonywania wygodnych i szybkich zakupów w platformach od dawna wykorzystują Facebook oraz Instagram. Social commerce to rynek ciągle rosnący w siłę, głównie za sprawą pandemii. 

Obsługa social mediów Twojej firmy

Nie nadążasz za zmianami w świecie social mediów? Nie wiesz, gdzie warto i jak działać? Chętnie wesprzemy aktywność Twojej marki w portalach takich jak: Facebook, Instagram, czy LinkedIn. Pomożemy Ci opracować i konsekwentnie realizować Twoją strategię działania w social mediach na 2022 rok. 

Katarzyna Wacławska

Udostępnij artykuł!

facebook twitter linkedin

Przeczytaj inne nasze artykuły