Go to content

Copywriter online – jak wygląda jego praca

Ola|4 lutego 2022

Ktoś z Twoich znajomych pracuje jako copywriter online i naprawdę nie masz pojęcia, czym się właściwie zajmuje? Kulisy pracy w różnych zawodach stanowią ciekawy pomysł na content – chyba każdy chce wiedzieć, jak to jest, być w skórze osoby, której nieodłącznym elementem pracy jest np. pisanie artykułów na blogi czy tworzenie wpisów do social mediów. Warto wiedzieć, że za treściami publikowanymi na portalach, blogach, czy w social mediach, najczęściej stoją copywriterzy. Tak copywriting, jak i zawód copywritera, mają się świetnie, nawet w dobie krótkich formatów video. Każda strona www, profil na Facebooku, czy LinkedIn, blog, sklep internetowy, potrzebują bowiem tekstów.

Czym zajmuje się copywriter online?

Copywriter zajmuje się szeroko pojętym tworzeniem treści. Codzienna praca copywritera polega, najprościej rzecz ujmując, na pisaniu tekstów. Wachlarz treści, które przygotowuje copywriter, jest jednak dość szeroki. Jest to zarówno tworzenie bardzo krótkich wpisów do social mediów, czy opisów produktów do sklepu internetowego, jak i pisanie artykułów poradnikowych o objętości kilku tysięcy znaków. Niektórzy copywriterzy specjalizują się w kilku węższych dziedzinach, np. tworzą teksty specjalistyczne z zakresu prawa, inni koncentrują się tylko na pisaniu tekstów dla branży beauty. 

Wiele osób zastanawia się, jak dużo copywriter online jest w stanie napisać w ciągu kilku godzin pracy. Tu odpowiedź nie będzie pewnie dla nikogo zaskakująca – to zależy. Przede wszystkim od tego, czy samo pisanie musi być poprzedzone obszernym researchem, czy temat jest na tyle nieskomplikowany, że można przystąpić do pisania właściwie od razu po przyjęciu zlecenia.

Copywriter online – blaski i cienie zawodu

Copywriting to jedna z tych profesji, którą bez większych trudności można było przenieść z tradycyjnego biura na home office. Obecnie chyba większość copywriterów pracuje zdalnie, co oczywiście ma swoje zalety, jak i wady. Brak konieczności dojazdów do pracy oraz przestrzegania dress code to dla wielu ogromny plus. Z drugiej jednak strony brak kontaktu ze współpracownikami na dłuższą metę może dokuczać.

Poza samymi zaletami i wadami pracy w trybie home office warto przyjrzeć się blaskom i cieniom wykonywania tej konkretnej profesji. Przede wszystkim, copywriting to zajęcie dla kogoś, kto ma lekkie pióro; potrafi pisać nie tylko poprawnie, ale i ciekawie. Musi być to zatem osoba kreatywna i znająca zasady poprawnej pisowni, a także gotowa rozwijać się w różnych obszarach. Problemem bywa napisanie wielu różnych tekstów dokładnie na ten sam temat.

Jak copywriter online współpracuje z klientami?

Kontakt ze współpracownikami oraz klientami w pracy copywritera online ogranicza się przeważnie do wirtualnych spotkań. Osoby, które dopiero zaczynają swoją przygodę z copywritingiem, najczęściej szukają klientów na własną rękę i zaczynają od niedużych zleceń, za stosunkowo niskie stawki. Wraz z rozszerzającym się portfolio, klienci przychodzą sami i co ważne, przeważnie chcą płacić więcej. Zdarzają się jednorazowe zlecenia, jak i te długoterminowe, gdzie copywriter online już dobrze zna klienta i jego wymagania względem treści.

Jak nawiązać współpracę ze zdalnym copywriterem?

Potrzebujesz tekstów do sklepu internetowego, na stronę www lub bloga? Nasz zespół copywriterów przygotuje dla Ciebie treści na czas i według przekazanych wytycznych. Już na początku współpracy ustalamy cel, rodzaj, długość i częstotliwość przesyłania treści. Za każdym razem jesteśmy otwarci na sugestie klientów i gotowi na rozmowę online.

Katarzyna Wacławska

Udostępnij artykuł!

facebook twitter linkedin

Przeczytaj inne nasze artykuły