Go to content

Copywriting na czasie – trendy w marketingu treści na rok 2022

Ola|12 stycznia 2022

Marketing internetowy to dziedzina, która nieustannie się zmienia. Aktualizowanie wiedzy na jej temat musi mieć miejsce na bieżąco, bardzo łatwo bowiem pozostać w tyle. Wiele nowych rozwiązań zaczęło się pojawiać na tej płaszczyźnie od początku okresu pandemicznego, kiedy cały świat przeszedł w tryb online. Ta tendencja trwa nadal. Co nowego czeka copywriterów w marketingu internetowym w 2022 roku? 

Co w SEO piszczy?

Każdy SEO copywriter zgodzi się z opinią, że ponadczasowym trendem powinno być kompleksowe oraz sumienne podejście do SEO. Specjaliści zapytani o nowości SEO copywritingu w 2022 wymieniają najczęściej pracę nad skutecznością linków. Prognozuje się także wzrost świadomości działań outreachowych. SEO outreach marketing bazuje na wyszukiwaniu w Internecie źródeł (np. stron czy blogów), które są zgodne z kierunkiem działalności firmy. Następnie wchodzi z nimi w relację, aby móc promować treści. Jest to proces długotrwały i żmudny, ale strategia ta przynosi pozytywne rezultaty.

Od słowa do słowa, czyli siła copywritingu…

Bez względu na to, czy treści tworzy copywriter freelancer, człowiek pracujący na etacie czy copywriter online, należy mieć świadomość, że istotą tej profesji nie jest jedynie pisanie artykułów. Walka o uwagę klienta w sieci jest zacięta, a konkurencja czuwa. Nie warto zatem bazować na doraźnych rozwiązaniach, takich jak płatne reklamy, a postawić na długofalową budowę marki. Z perspektywy copywritingu opłaca się inwestować w artykuły sponsorowane oraz publikować treści (głównie blogowe oraz posty), dzięki którym nastąpi interakcja z odbiorcą. 

copywriter

Marketing edukacyjny – bawiąc uczy, ucząc bawi 

Coraz częściej słyszy się opinie, że reklamy irytują. Nierzadko bywają nachalne, posługują się oklepanymi zwrotami języka korzyści, co nie wywołuje chęci zakupu produktu lub skorzystania z usługi. Zamiast tego specjaliści radzą postawić na działania z zakresu marketingu edukacyjnego – poszerza on wiedzę odbiorców w danej dziedzinie, rozwiewa ich wątpliwości, a zarazem stawia markę w pozycji eksperta. Głównymi narzędziami contentu edukacyjnego są blogi firmowe, artykuły eksperckie, e-booki, podcasty czy newslettery. Jednak wszystkie one spełnią swoją dydaktyczno-promocyjną rolę tylko wtedy, gdy ich przygotowanie zostanie powierzone specjalistom z zakresu copywritingu. 

Poza przedstawionymi powyżej, coraz większą rolę będą zyskiwać treści audio i wideo oraz transparentność i prostota przekazu. Jak pokazują badania, pokolenie Z (1995-2010) skupia swoją uwagę na danym materiale przez zaledwie 8 sekund. Wzbudzenie zainteresowania w tak krótkim czasie to nie lada wyzwanie. Podążając za najnowszymi trendami, zarówno w copywritingu, jak i ogólnie pojętego marketingu internetowego, nie należy zapominać, że liczy się przede wszystkim solidna jakość publikowanych treści. 

Magda Bebel

Udostępnij artykuł!

facebook twitter linkedin

Przeczytaj inne nasze artykuły