Go to content

Instagram w służbie promowania firmy w sieci

Ola|31 marca 2022

Obsługa social mediów ma nieskomplikowany i intuicyjny charakter. Dzięki temu popularne platformy zjednały sobie przychylność użytkowników. Ponadto posiadają one jeszcze inną, istotną zaletę. Jeśli są umiejętnie wykorzystywane, wpływają na konsumentów, kształtując ich decyzje zakupowe. Do niedawna prym wiódł Facebook. W ramach promowania marki przedsiębiorcy publikują odpowiednie treści z zastosowaniem języka korzyści i wchodzą w interakcje z użytkownikami. Jednak, co najważniejsze, mają też możliwość organizowania kampanii reklamowych. Czy, prowadząc biznes, warto ograniczać się tylko do jednej platformy społecznościowej? Zdecydowanie nie, dlatego sprawdźmy, jaki potencjał kryje w sobie także Instagram oraz które firmy powinny wdrożyć go do swoich działań marketingowych.

Grupa docelowa

Jak najdokładniejsze określenie, kim jest przedstawiciel Twojej grupy docelowej to klucz każdej udanej reklamy – dotyczy to także Instagrama. Dlaczego korzysta z tej platformy, jakie treści przykuwają jego uwagę, a które wywołują irytację i której godzinie najczęściej przegląda posty? Na wszystkie powyższe pytania musisz znać odpowiedź, aby Twoje poczynania w mediach społecznościowych miały sens.

Plan publikacji

Obsługa social mediów, zwłaszcza w kontekście kont firmowych, nie może opierać się na doraźnych i przypadkowych działaniach. Należy stworzyć harmonogram wpisów z ustaleniem ich tematyki oraz grafik. Instagram bazuje bowiem na zdjęciach, dlatego muszą wpisywać się one w gusta odbiorców, być czytelne oraz pozytywnie wybijać się na tle publikacji konkurencyjnych marek.

Hashtagi

W odkrywaniu nowych treści przez użytkowników Instagrama decydującą rolę odgrywają hashtagi. Są to słowa lub wyrażenia, które poprzedza symbol # – hash. Dzięki nim łatwiej jest odnaleźć oraz grupować tematycznie treści i grafiki.

Jakie firmy powinny być obecne na Instagramie?

Każdy przedsiębiorca, który poważnie podchodzi do kwestii promowania firmy, zwłaszcza w sieci, powinien rozważyć jej obecność na Instagramie. Najlepiej odnajdują się tam branże kreatywne – moda, kosmetologia, fotografia, dziedziny artystyczne. Jednak w rękach profesjonalistów każda marka, bez względu na profil działania, będzie w stanie zaistnieć na tej platformie. Wpisy na Instagramie opierają się na fotografiach. Za ich pośrednictwem nie da się zatem przekazać wiedzy eksperckiej ani dokonać pełnej prezentacji produktów i usług. Można jednak pokazać, co dzieje się „za kulisami” biznesu, a tym samym wzbudzić zainteresowanie potencjalnego klienta. Zwiększa to prawdopodobieństwo, że zajrzy on na stronę internetową firmy oraz pozostałe profile w mediach społecznościowych, gdzie uzyska więcej informacji.

Chcesz zaprezentować swoją firmę użytkownikom Instagrama, ale nie masz czasu na regularne tworzenie przemyślanych publikacji wraz z odpowiednimi grafikami? Nie wiesz, jakie hashtagi są popularne, a odpowiadanie na wiadomości i komentarze oraz poszerzanie grupy obserwujących jest dla Ciebie zbyt absorbujące? Obsługa social mediów to wbrew pozorom poważne zadanie, dlatego rozważ powierzenie go specjalistom. Dzięki ich wsparciu możesz wkroczyć ze swoją firmą na Instagrama, „rozruszać” już istniejące konto, wykorzystać możliwości płatnych kampanii. Tym sposobem Twoją markę poznaje coraz większa liczba osób, które są w gronie potencjalnych klientów.

Instagram to poważne narzędzie marketingowe – poznaj jego potencjał i bądź #naczasie. 

Magda Bebel

Udostępnij artykuł!

facebook twitter linkedin

Przeczytaj inne nasze artykuły