Go to content

Jak wykorzystać potencjał wideo marketingu w biznesie?

Ola|28 października 2021

Popularność formy przekazu, jaką jest wideo, stale wzrasta. Filmiki są bez wątpienia atrakcyjniejsze niż tekst czy nawet grafika. Decyduje o tym głównie łatwość odbioru – zapewne i Ty o wiele chętniej klikasz w krótkie wideo, które możesz obejrzeć w biegu, na swoim telefonie. Infografiki czy tym bardziej teksty, są treściami mniej ochoczo oglądanymi, ponieważ ich przeczytanie zabiera więcej czasu i wymaga poświęcenia całej uwagi. Co więcej, w materiale wideo o wiele łatwiej jest skondensować treści – w kilkunastosekundowym wideo możesz przekazać odbiorcy więcej informacji, niż w artykule, na którego lekturę musiałby on poświęcić kilka razy więcej czasu.  Mając powyższe na względzie, wiele firm działa za pomocą wideo na YouTube, ale i w innych mediach społecznościowych, tj. Instagram, Facebook, LinkedIn, czy nawet TikTok. Według raportu Wyzowi w 2019 roku prawie 9 na 10 firm używało wideo w roli narzędzia marketingowego. 

Czy to oznacza konieczność zatrudnienia na etat sztabu specjalistów od kręcenia i montażu wideo? Niekoniecznie i z pewnością nie każda firma może sobie na to pozwolić. Niektóre formaty, np. na Facebook czy Instagram, możesz przygotowywać samodzielnie, nawet przy użyciu telefonu. Jeśli jednak chciałbyś zacząć działać na YouTubie, dobrym rozwiązaniem będzie outsourcing specjalistów zajmujących się obróbką wideo. 

Jakie korzyści dla Twojego biznesu przynosi wideo marketing?

Stosowanie wideo w marketingu online niesie za sobą szereg korzyści. Poznaj niektóre z nich:

  • Materiały wideo są chętnie klikane i udostępniane. 
  • Content wideo jest przyjazny użytkownikom mobile.
  • Wideo wspiera pozycjonowanie strony.
  • Wideo zwiększa ruch na stronie www i wydłuża czas, jaki odbiorcy na niej spędzają.
  • Odbiorcy dużo łatwiej zapamiętują wideo niż obrazy, czy teksty.

Wideo marketing na YouTube

Pierwszym skojarzeniem z treściami wideo dla większości będzie prawdopodobnie serwis YouTube, gdzie każdego dnia oglądanych jest około 5 miliardów filmików. Jest to druga, zaraz za Google, najpopularniejsza wyszukiwarka na świecie. Jej użytkownicy spędzają na niej przeciętnie 11 minut dziennie, poszukując różnego rodzaju treści. 

Twoja firma również może zainteresować sobą jednego z 2 miliardów użytkowników tego serwisu, publikując np. treści poradnikowe. Mnóstwo wyświetleń generują filmiki, które obrazują sposób działania jakiegoś produktu. Wprowadzasz do swojej oferty nowy produkt? Krótki materiał na YouTube to odpowiednie miejsce, aby go zaprezentować.

Za pośrednictwem tej platformy możesz pokazać światu ludzkie oblicze Twojej firmy – biuro i pracujące w nim osoby. Ciekawym pomysłem jest też zamieszczanie na YouTube filmików z odpowiedziami na najczęściej zadawane przez klientów pytania. 

Nakręcenie kilkuminutowego filmu to jednak nie wszystko. Materiał trzeba poddać obróbce, a jest to bolączką wielu twórców. Wszystko dlatego, że jest to dość czasochłonny proces. Montaż 2,5- minutowego wideo potrafi zająć nawet 11 godzin! Jeśli nie dysponujesz takim zapasem wolnego czasu, idealnym rozwiązaniem będzie outsourcing montażu filmików na YouTube.

Twoja firma na TikToku?

TikTok jest stosunkowo nową platformą. Zakładając na niej konto firmowe, prawdopodobnie wyprzedzisz większość swojej konkurencji. Przy praktycznie zerowych nakładach możesz uzyskać naprawdę imponujące wyniki w postaci milionów wyświetleń i polubieni oraz setek tysięcy obserwujących. Na TikToku o wiele łatwiej o zasięgi. Warto to wykorzystać, kierując ruch na inne media społecznościowe, np. Instagram. TikTok, bez dwóch zdań jest platformą, która przyciąga młodszych odbiorców. Tym, co dobrze się klika, są wszelkiego rodzaju filmiki humorystyczne, wyzwania, ale też treści edukacyjne. 

Podsumowanie

Według szacunków firmy Cisco, do 2022 roku filmy będą stanowić 82% całego ruchu internetowego. W poszukiwaniu odpowiedzi na rozmaite pytania coraz częściej kierujemy się na YouTube. Warto wykorzystać potencjał tej i innych platform, niezależnie od branży, w jakiej działasz. Najlepiej sprawdzą się krótkie treści, których długość nie przekracza 2 minut. 

Masz gotowe materiały wymagające obróbki? Chętnie wyręczymy Cię w montażu wideo! Zadzwoń lub napisz do nas, aby omówić szczegóły współpracy. 

Katarzyna Wacławska

Udostępnij artykuł!

facebook twitter linkedin

Przeczytaj inne nasze artykuły