E-commerce uwielbia okazje takie jak Dzień Ojca. Stanowią one doskonałą sposobność do wzrostu sprzedaży, poprawienia widoczności marki i zwiększenia zaangażowania klientów. Jest to także okazja do wdrożenia strategii marketingowych i sprzedażowych, które przynoszą długoterminowe korzyści. Mając na uwadze to zbliżające się rodzinne święto, warto przygotować marketing na Dzień Ojca. Jeśli prowadzisz sprzedaż internetową, to już ostatni moment, aby zaplanować i wdrożyć odpowiednie działania. W dalszej części artykułu znajdziesz informacje, które pomogą Ci przygotować skuteczną kampanię marketingową na Dzień Ojca 2024.
Dzień Ojca w Polsce i na świecie
Zwyczaj celebrowania Dnia Ojca wywodzi się ze Stanów Zjednoczonych. Pierwsze obchody tego święta odbyły się 19 czerwca 1909 roku z inicjatywy Sonory Smart Dodd, która, zainspirowana Dniem Matki, postanowiła uczcić również ojców. O ile w Polsce Dzień Ojca zawsze wypada 23 czerwca, to w wielu krajach obchodzony jest innego dnia lub bywa świętem ruchomym. Na przykład w południowej Europie, w krajach takich jak Włochy, Hiszpania i Portugalia, świętowany jest 19 marca, w imieniny świętego Józefa, ziemskiego ojca Chrystusa. W Niemczech jest świętem ruchomym, przypadającym 39 dni po niedzieli wielkanocnej, w czwartek, w święto Wniebowstąpienia Pańskiego. Jest to dzień ustawowo wolny od pracy. Wiele krajów europejskich, w tym Francja, Irlandia, Grecja i Wielka Brytania, obchodzi Dzień Ojca w trzecią niedzielę czerwca. Natomiast w krajach skandynawskich, takich jak Szwecja, Norwegia i Finlandia, święto to przypada na drugą niedzielę listopada.
Marketing na Dzień Ojca – oferta specjalna
Przygotuj treść oferty specjalnej na Dzień Ojca. Może ona obejmować zniżki na bestsellerowe produkty, promocję typu dwa w cenie jednego lub darmową wysyłkę. Stwórz specjalne zestawy prezentowe na Dzień Ojca lub wypuść dedykowane produkty. Roześlij informację o ograniczonej czasowo ofercie w formie newslettera oraz przypomnij o niej w firmowych social mediach. Przygotuj prezentownik – treść poradnikową, która ułatwi Twoim klientom wybór prezentu na Dzień Ojca. Zaangażuj odbiorców w social mediach – zorganizuj konkurs z nagrodami, przypomnij o ofercie specjalnej oraz złóż ojcom życzenia w dniu ich święta. Pamiętaj o dodaniu do postów odpowiednich hashtagów oraz CTA. Dopracuj opisy produktów w swoim sklepie internetowym. Podkreśl najważniejsze cechy oferowanych produktów oraz, stosując język korzyści, wyeksponuj ich kluczowe zalety.
Content budzący emocje
Dzień Ojca to niepowtarzalna okazja do zbudowania z klientem emocjonalnej więzi. Dzięki odwołaniu się w treściach do emocji związanych z obchodami Dnia Ojca, relacja odbiorcy z Twoją marką może przenieść się na nowy, bardziej osobisty poziom. Przygotowując content tematyczny skup się na wdzięczności, którą dzieci darzą swoich ojców. Podkreśl dumę i uznanie, które są nierozłącznym elementem relacji ojciec-dziecko. Opowieści (storytelling) o osiągnięciach, sile i mądrości ojców mogą budować te uczucia. Zaakcentuj również rolę szacunku w relacji dziecko-ojciec. Życzenia i upominki z okazji Dnia Ojca są przecież dowodem uznania dla ich poświęcenia i ciężkiej pracy.
Marketing na Dzień Ojca – kluczowe elementy
Przed uruchomieniem kampanii określ jej grupę docelową. W tym przypadku będą to nie tylko dzieci, ale i współmałżonkowie oraz sami ojcowie. Wyznacz cele kampanii, w tym te wizerunkowe (budowa marki, zwiększenie świadomości o produktach), sprzedażowe ora związane z zaangażowaniem. Na dwa tygodnie przed Dniem Ojca uruchom kampanie e-mailowe oraz reklamy w mediach społecznościowych. Zintensyfikuj działania promocyjne w ostatnim tygodniu – przypominaj o specjalnych zniżkach oraz publikuj treści zachęcające do zakupów. Poinformuj klientów, do kiedy możesz zagwarantować terminową dostawę. Spóźnialskim zaoferuj bon podarunkowy zamiast fizycznego prezentu.
Podsumowanie
Stworzenie skutecznej kampanii marketingowej na Dzień Ojca z pewnością przyniesie wymierne korzyści dla Twojego e-commerce. Odpowiednie przygotowanie, dopracowanie treści oraz zaangażowanie klientów pozwolą na zwiększenie sprzedaży i umocnienie relacji z odbiorcami. Jeśli potrzebujesz wsparcia w tworzeniu angażujących postów do social mediów, artykułów blogowych czy opisów produktów, skontaktuj się z nami. Nasi copywriterzy pomogą Ci opracować treści, które przyciągną uwagę i zainspirują Twoich klientów do działania. Razem możemy stworzyć marketing na Dzień Ojca, która wyróżni Twoją markę i przyniesie długoterminowe korzyści.
Katarzyna Wacławska