Go to content

Obsługa social mediów a publikowanie logo marki

Ola|28 lipca 2022


Profesjonalne usługi, płynnie funkcjonujący dział call center czy obsługa social mediów  są bardzo ważnymi kwestiami w procesie prowadzenia firmy. Zadomowienie się danej marki w świadomości klienta wymaga jednak także skrojonych na miarę elementów wizualnych. Visual identity, czyli identyfikacja wizualna stanowi bowiem jedno z podstawowych narzędzi, dzięki któremu wypromujesz swoją działalność na rynku.  Czym są logo i logotyp? O czym należy pamiętać podczas jego tworzenia? Dlaczego obsługa social mediów firmy to dobra okazja, by go stosować? Warto znać odpowiedzi na te pytania, by świadomie zarządzać wizerunkiem własnej marki.

Logo czy logotyp – oto jest pytanie!

Obsługa social mediów czy strony internetowej firmy wiąże się z publikacją w sieci elementów, które pomogą zwiększyć jej rozpoznawalność. Warto więc stworzyć logo i logotyp na wczesnym etapie budowania własnego przedsiębiorstwa. Należy przy tym pamiętać, że terminy te nie są tożsame, choć bywają używane synonimicznie. Logo to pojęcie szersze. Stanowi unikalny znak graficzny, służący identyfikacji wizualnej danego biznesu. W jego skład wchodzą:

  • sygnet – występuje w postaci symbolu graficznego,
  • tagline – motto, hasło bądź cytat,
  • logotyp – najczęściej graficzny zapis nazwy marki za pomocą tekstu.

Skuteczna obsługa social mediów na potrzeby firmy wymaga zamieszczania w publikowanych treściach zarówno całego logo, jak i jego pojedynczych elementów. Dzięki temu potencjalny klient szybciej skojarzy Twoją markę z oferowanymi produktami lub usługami.


Grafik, copywriter, marketing specialist – kto stworzy logo?  

Logo, logotyp oraz motto firmy będą towarzyszyły Twojej marce przez długie lata. Mając to na uwadze, należy postawić na ponadczasowość. Kierowanie się chwilowymi trendami czy nawiązywanie do zjawisk, o których niebawem nikt nie będzie pamiętał, jest wizerunkowym błędem. Ponadto całość musi być spójna – poszczególne elementy logo muszą współgrać zarówno ze sobą, jak i być spójne z działalnością Twojego biznesu. Jeśli nie wiesz, jak się zabrać do ich stworzenia, warto zgłosić się do profesjonalistów. Grafik, copywriter i specjaliści w zakresie marketingu tworzą zespoły, które wykreują idealną dla Twojej marki identyfikację wizualną. Wezmą prz tym pod uwagę wszystkie niezbędne czynniki, jak grupa docelowa, rodzaj oferty oraz frazy kluczowe i skojarzenia związane z firmą.

Obsługa social mediów, prowadzenie www, czyli gdzie wykorzystać logo

Logo marki jest małym dziełem sztuki. Bez niego właściwie nie da się zbudować biznesu o silnej tożsamości i pozycji na rynku. Używanie profesjonalnego, ale niestandardowego logo w różnych aspektach promowania firmy, takich jak prowadzenie strony internetowej, czy obsługa social mediów spowoduje, że na dłużej zagościsz w świadomości potencjalnych klientów. Przykucie ich chwilowej uwagi to jedyny moment, kiedy możesz zaprezentować swoją ofertę, oczywiście z zastosowaniem języka korzyści. Tylko od Ciebie zależy, jak wykorzystasz zainteresowanie, którym obdarzono Twoją markę. 

Magda Bebel

Udostępnij artykuł!

facebook twitter linkedin

Przeczytaj inne nasze artykuły