Go to content

Outsourcing pracowniczy – nieoceniona pomoc dla e-commerce

Ola|3 czerwca 2022

Istnieje szereg sposobów, dzięki którym możesz zwiększyć przychód swojego sklepu internetowego. Należą do nich między innymi reklamy w wyszukiwarkach, reklamy displayowe, remarketing e-commerce oraz dosprzedaż na etapie transakcji i po zakupie. Outsouring pracowniczy to rozwiązanie, które pozwoli Ci połączyć różne działania marketingowe, aby zwiększyć dochód e-sklepu. Osoba zatrudniona na odległość może wspomóc Cię:

Dlaczego wdrożyć dosprzedaż ze wsparciem ourtosurcingu pracowniczego?

Istnieje szereg korzyści wynikających z prowadzenia działań dosprzedażowych, wśród których szczególnie ważną jest zwiększenie konwersji i zysków sklepu internetowego. Według niektórych analiz dosprzedaż zwiększa konwersję o średnio kilka procent. A przewidywany wzrost przychodów jest jeszcze wyższy i wynosi nawet 30%. Co ważne, dosprzedaż jest rozwiązaniem tańszym i w gruncie rzeczy łatwiejszym od dotarcia do nowych klientów. Inną istotną zaletą dosprzedaży jest budowanie zaangażowania klienta i przywiązania do marki. Zadbany klient najprawdopodobniej nie poprzestanie na jednym, przypadkowym zakupie.

Czy to naprawdę działa?

Z kilku powodów dosprzedaż naprawdę działa. Jednym z nich jest to, że klienci, często nieświadomi, że w jednym miejscu mogą kupić wiele różnych produktów, składają zamówienia w kilku sklepach. Tym samym tracą, chociażby z powodu konieczności wielokrotnego pokrycia kosztów dostawy. Tymczasem kiedy dowiedzą się, że w Twoim sklepie mogą zamówić większość produktów, zaoszczędzą czas i pieniądze. Dla Twojego sklepu korzyścią będzie większy przychód, i to nie tylko z pojedynczego zamówienia. Klienci cenią sobie wygodę, zatem fakt, że mogą zamówić u Ciebie wiele przydatnych artykułów naraz, sprawi, że chętniej będą wracać. Ma to zastosowanie między innymi w przypadku przedmiotów, które stanowią zestaw, np. komplet czapka, szalik i rękawiczki. Dodatkowo poprzez dosprzedaż niejednokrotnie uświadamiamy klientom dostępność produktów, o których wcześniej nie wiedzieli, a które chętnie nabędą, tym samym zostawiając u nas więcej środków. 

e-commerce

Dosprzedaż w toku transakcji

Jeśli klient właśnie kompletuje koszyk w Twoim e-sklepie, możesz zaproponować mu inne produkty, które zwiększą wartość jego zamówienia. Cross-selling to proponowanie produktów stanowiących uzupełnienie dla już umieszczonych w koszyku. Przykładem może być zasugerowanie zakupu balsamu lub płynu do kąpieli z tej samej linii zapachowej, co wybrany żel pod prysznic. Inną metodą dosprzedaży jest up-selling, czyli proponowanie produktów droższych, poprzez zaprezentowanie ich w roli bestsellerów z danej kategorii, produktów najlepiej ocenianych, po które najczęściej sięgają inni kupujący. Propozycja dodania kolejnych produktów do koszyka może pojawić się np. w postaci banneru.

Dosprzedaż po dokonaniu zakupu

Oczywiście wymienione wyżej metody można zastosować także po dokonaniu przez klienta zakupu, o ile tylko uzyskaliśmy wymagane zgody marketingowe, pozwalające nam na daną formę kontaktu z klientem. W wiadomości e-mailowej możemy zaproponować klientowi, który wcześniej dokonał zakupu w naszym sklepie, produkty powiązane lub droższe. Przykładem może być e-mail z propozycją kolejnych zakupów odzieżowych, które prawdopodobnie, na podstawie wcześniejszych wyborów, wpiszą się w gusta kupującego.

Popularną metodą dosprzedaży produktów jest wysyłanie wiadomości informujących o promocjach na konkretne produkty. Można także wysyłać e-maile z nowościami z danej kategorii, w której klient już dokonał zakupu lub z przypomnieniem o zakupach sezonowych, na przykład obuwia na daną porę roku. 

Sprawdź pakiety usług

Outsourcing pracowniczy – delegowanie obsługi posprzedażowej

Wysokiej jakości obsługa posprzedażowa jest czynnikiem, który może pomóc wygenerować dodatkową sprzedaż. Klient, z którym skontaktowaliśmy się e-mailowo lub telefonicznie, aby zapytać o to, czy paczka już do niego dotarła, oraz czy jest zadowolony z zamówienia, prawdopodobnie zdecyduje się w przyszłości na kolejny zakup. Także zapytanie, czy życzy sobie otrzymywać produkt regularnie, gdy ten będzie się kończył, może ułatwić klientowi decyzję o powrocie do naszego sklepu. Przykładem może być internetowy sklep zoologiczny, proponujący regularną dostawę karmy dla pupila.

Outsourcing pracowniczy przepisem na sukces w e-commerce

Może myślisz: „no dobrze, chyba to działa, ale nie mam czasu pisać lub dzwonić do wszystkich klientów mojego e-sklepu”. Z podobnym problemem zmaga się większość właścicieli sklepów internetowych. Na szczęście istnieje proste rozwiązanie – outsourcing pracowniczy. W naszej bazie znajdziesz szereg usług dla e-sklepów. Zaczynając od tworzenia i obsługi sklepów e-commerce, poprzez tworzenie newslettera i jego wysyłkę, do kampanii call center. W łatwy sposób możesz zlecić pojedynczą usługę lub ich pakiet, a wszystko to działa w pełni zdalnie.

Katarzyna Wacławska

Udostępnij artykuł!

facebook twitter linkedin

Przeczytaj inne nasze artykuły