Go to content

Pisać, ale o czym? Jak copywriter tworzy content plan

Ola|28 kwietnia 2022

Odpowiednio skonstruowany plan jest podstawą wszystkich skutecznych działań, zwłaszcza w biznesie. Jeśli w promowaniu firmy stawiasz na marketing internetowy, niezbędny będzie profesjonalny content plan.

Content plan narzędziem w rękach copywritera

Content plan to dokładne zestawienie treści, jakie chcesz opublikować na swojej stronie internetowej oraz w mediach społecznościowych. Dlaczego warto go stworzyć oraz działać zgodnie z jego założeniami? 

Bez przygotowanego wcześniej harmonogramu tematyka Twoich treści szybko może stać się niespójna. Odbiorcy odniosą natomiast wrażenie, że ma ona także charakter przypadkowy. To negatywnie wpłynie na wizerunek marki i zniechęci internautów do obserwowania Twojej działalności w sieci. 

Content plan to nie przykry obowiązek, a narzędzie przydatne w kreowaniu wizerunku biznesowego. Skuteczne jest jednak tylko wtedy, gdy współgra z założeniami zawartymi w strategii marketingowej.

Grupa docelowa, copywriting, narzędzia Google – jak stworzyć skuteczny content plan?

1. Poznaj swoich odbiorców

Obsługa mediów społecznościowych to nie tylko wiedza na temat publikowania postów. Najważniejsze jest zebranie informacji na temat grupy docelowej. Jakim językiem się posługuje, jaki ma światopogląd oraz dlaczego powinna zainteresować się Twoją marką? To wszystko musisz wiedzieć, aby ustalić tematykę treści do publikacji.

2. Temat – jak to łatwo powiedzieć, czyli copywriter mile widziany

Kiedy charakterystyka twojej grupy docelowej została już przygotowana, należy skupić się na stworzeniu tematyki poszczególnych postów oraz artykułów. Powinny one powstać na bazie odpowiednich działań, którymi są:

  • research teoretyczny oraz praktyczny

Nie samą wiedzą książkową człowiek żyje. Profesjonalny copywriter wie to bardzo dobrze. W związku z tym wykorzystuje nie tylko wiedzę „podręcznikową”, ale i własne doświadczenia oraz obserwacje.

  • pytania od klientów oraz ich komentarze

Dialog z odbiorcami i konsumentami to najlepsze źródło opinii klientów. Śledź je na bieżąco, a bez problemu dowiesz się, jakie są ich oczekiwania oraz preferencje zakupowe.

  • działania konkurencji

Przygotowując content plan dla firmy działającej w danej branży nie trudno o przypadkowe powielenie tematów, które wyczerpała konkurencja. Czy należy zatem poruszać zupełnie inne obszary tematyczne? Nie jest to konieczne. Warto jednak ujmować popularne zagadnienia w nietuzinkowy sposób. Copywriter ma przecież swoje sztuczki.

3. Obsługa mediów społecznościowych sztuką korzystania z narzędzi

Nie chodzi oczywiście o narzędzia wykorzystywane w domu lub garażu. Mowa tu o tych, które stawia do dyspozycji dzięki Google. Można oczywiście stworzyć content plan tradycyjnie, w klasycznym notatniku. Łatwiej będzie go jednak na bieżąco kontrolować, edytować i dotrzymywać terminów, jeśli wykorzystasz dokumenty tekstowe, kalkulacyjne czy kalendarz online. Aby dane nie uległy przypadkowemu usunięciu, najlepiej zapisywać je w chmurze.

Współpraca kluczem do sukcesu

Content plan nierozerwalnie wiąże się z takimi obszarami jak copywriting, obsługa mediów społecznościowych, marketing. Jako właściciel firmy nie musisz się na tym znać. Skonsultuj się z nami, a profesjonalny copywriter zadba o dobór odpowiednich treści dla Twoich produktów i usług.

Magda Bebel

Udostępnij artykuł!

facebook twitter linkedin

Przeczytaj inne nasze artykuły