Obsługa social mediów, choć na pierwszy rzut oka może wydawać się niezbyt skomplikowana, w rzeczywistości wymaga nie tylko dokładnego zaplanowania strategii, ale również pamiętania o wielu detalach, składających się na spójny przekaz. Przypadkowe wrzucanie postów, bez ustalonego harmonogramu oraz trzymania się pewnych zasad, może okazać się nie tylko nieefektywne, ale wręcz szkodzić profilowi.
Chcąc zadbać o swój profesjonalny wizerunek w sieci, konieczne jest zapoznanie się nie tylko z zasadami copywritingu, ale również z wytycznymi związanymi z projektowaniem grafik do social mediów. O czym należy zatem pamiętać?
Pamiętaj o colour strategy, czyli sposoby na atrakcyjne projektowanie grafik.
Każda firma, która chce zaistnieć w Internecie musi zaplanować swój wizerunek. Na odbiór wpływa nie tylko charakter i styl samych postów, ale także wrzucane grafiki. Chcąc się wyróżnić, konieczne jest zbudowanie własnego, niepowtarzalnego stylu. Jeśli chodzi o copywriting, można to zrobić dzięki ciekawie pisanym postom, zachęcającym do interakcji, ale również uczestniczeniu w dyskusjach odbywających się w komentarzach. W kontekście grafik, należy pamiętać o colour strategy. Co warto wiedzieć na ten temat?
- Zastosowanie własnego brandingu na grafikach to jeden z najlepszych, a jednocześnie najprostszych sposobów na zwiększenie rozpoznawalności marki.
- Posiadanie strategii kolorów wpływa na emocje użytkowników social mediów oraz ułatwia zakotwiczenie się w ich podświadomości. W ten sposób, gdy odbiorca zobaczy podobny motyw w innym miejscu, od razu skojarzy go z naszą firmą.
- Projektowanie grafik w oparciu o colour strategy wymaga zachowania spójności kolorystycznej oraz pewnego ujednolicenia. Nie oznacza to oczywiście, że na każdej grafice wszystkie elementy mają być w firmowych barwach. Wystarczy wykorzystanie np. tego samego tła (dobry sposób przy prezentowaniu produktów marki), loga lub wstawienie zdjęć w ramkę w określonym odcieniu.
Wiele osób nie ma czasu na samodzielne projektowanie. Jeśli chcemy, aby obsługa social mediów była na wysokim poziomie, warto zlecić tego typu zadania specjalistom. Na zdalni.pl można znaleźć zarówno zdalnych grafików, jak i copywriterów, którzy zajmą się nie tylko wdrożeniem colour strategy, ale również pisaniem postów i prowadzeniem profilu.
Profesjonalna obsługa social mediów – spójność treści i grafiki.
Chcąc zadbać o swój wizerunek w Internecie, copywriting nie może być oderwany od tego co znajduje się na grafice. W jaki sposób zadbać o spójność w obu obszarach? Dobrym sposobem jest słowne podkreślenie koloru, który stanowi element naszego colour strategy. Jeśli post ma mieć charakter informacyjny, na grafice mogą znaleźć się najważniejsze dane, podsumowujące to, o czym piszemy. Doskonałym pomysłem są infografiki, za pomocą których jesteśmy w stanie przekazać odbiorcy najbardziej istotne kwestie.
Zastosowanie wyżej opisanych sposobów pozwoli nie tylko wpłynąć na zwiększenie rozpoznawalności i świadomości marki, ale również na wzmocnienie relacji z odbiorcami. Dzięki wykorzystywaniu określonych motywów czy kolorów, przyzwyczajamy użytkownika do określonego bodźca. Warto pamiętać o tym, że profesjonalny copywriting i posiadanie strategii wcale nie są zarezerwowane wyłącznie dla dużych firm. Dziś powinien korzystać z nich każdy, kto poważnie podchodzi do kreowania wizerunku w sieci.
M.Ł.