Go to content

Tworzenie ogłoszenia rekrutacyjnego – co jest ważne?

Ola|11 marca 2022

Tworzenie ogłoszenia rekrutacyjnego wymaga wiele uwagi. Jego treść oraz forma mają nie tylko zachęcić do podjęcia zatrudnienia, ale też stanowią wizytówkę firmy. 

W procesie rekrutacyjnym na określone stanowisko, aplikujący znajdą zawsze niejedną zagwozdkę. Wielu kandydatów zastanawia się, jak odpowiednio przygotować dokumenty, zaprezentować się profesjonalnie, o co należy zapytać rekrutera. Warto jednak pamiętać, że po stronie firmy posiadającej stanowisko do obsadzenia również spoczywa kilka obowiązków do spełnienia. 

Tworzenie ogłoszenia rekrutacyjnego niczego nie wolno ukrywać

Z czym wiąże się umiejętne tworzenie ogłoszenia rekrutacyjnego? Przedstawiamy kilka elementów, których w treści absolutnie nie powinno zabraknąć. 

1. Dane firmy to podstawa

Nawet najbardziej kreatywne ogłoszenie rekrutacyjne nie będzie cieszyć się zainteresowaniem, jeżeli nie zostaną w nim umieszczone pełne dane pracodawcy. Warto dołączyć także informacje o stronie internetowej firmy oraz jej profilach w mediach społecznościowych. Wszystkie one pozytywnie wpływają na wizerunek zatrudniającego. 

2. Poważne podejście do obowiązków

Samo podanie nazwy stanowiska, na które prowadzona jest rekrutacja, to nie wszystko. Kandydat musi wiedzieć, jakich kwalifikacji oraz kompetencji się od niego wymaga. Dodatkowo konkretnie i bez zbędnego lania wody należy opisać najważniejsze elementy codziennego zestawu obowiązków. 

3. Dlaczego warto odpowiedzieć na Twoją ofertę? 

Osoba, która aplikuje na dane stanowisko, musi zostać poinformowana, jaką pensję jesteś w stanie zapewnić. Jednak nie od dziś wiadomo, że zarówno w biznesie, jak i na rynku pracy, pieniądze to nie wszystko. W ogłoszeniu rekrutacyjnym wspomnij zatem także o benefitach pozapłacowych. Do najbardziej pożądanych zalicza się obecnie usługi z zakresu prywatnej opieki zdrowotnej, wyjazdy wczasowe, karty podarunkowe, ofertę kursów oraz szkoleń i programy oszczędnościowe. 

Tworzenie ogłoszenia rekrutacyjnego i jego publikacja w sieci

W procesie promowania ogłoszenia rekrutacyjnego bardzo przydaje się regularne prowadzenie profil w mediach społecznościowych oraz dbanie o pozyskiwanie nowych obserwatorów. Umieszczanie informacji o poszukiwaniu pracownika na dane stanowisko wyłącznie za pośrednictwem czołowych serwisów zawierających ogłoszenia o pracę, nie zawsze przynosi oczekiwany efekt. Często aplikują bowiem osoby, które nie do końca spełniają wymagane oczekiwania, choć bardzo by tego chciały. W związku z tym warto zamieścić informację o rekrutacji na fanpage’u firmy oraz na grupach, przeznaczonych właśnie danej branży, działających m.in. na LinkedIn. 

Tworzenie ogłoszenia rekrutacyjnego oraz jego publikacja stanowi dużą część sukcesu całego procesu zatrudnienia. Warto podejść do tego profesjonalnie, pamiętając o powyższych wskazówkach lub skorzystać z pomocy specjalistów w zakresie copywritingu.

Magda Bebel

Udostępnij artykuł!

facebook twitter linkedin

Przeczytaj inne nasze artykuły