Go to content

W trybie offline ani rusz, czyli o roli e-commerce we współczesnym świecie

Ola|13 kwietnia 2021

Jeszcze nie tak dawno stwierdzenie „wirtualna rzeczywistość” miało określać przestrzeń internetową jako tą, która jest niematerialna, a zatem nie należy traktować podejmowanych za jej pośrednictwem działań zupełnie poważnie. Z biegiem czasu coraz lepiej udało się jednak wykorzystać Internet jako narzędzie, które stanowi idealne dopełnienie świata rzeczywistego i świetnie z nim współgra. Świadectwem tego jest między innymi rozwój e-commerce, czyli internetowego handlu. Jak odpowiednio wykorzystać tę możliwość?

Przewaga e-commerce w czasach lockdownu

Wydarzenia o zasięgu globalnym, którym wszyscy z uwagą przyglądamy się od ponad roku, jeszcze mocniej udowodniły słuszność tezy, że życie w trybie offline jest niemal niemożliwe, a na pewno bardzo trudne. Istnieje mnogość przyczyn, wobec których konsumenci chętnie dokonują zakupów w sieci. Opcja ta jest przede wszystkim wygodna, bo zakupy dostarczane są pod same drzwi, co jednocześnie stanowi oszczędność czasu. Co więcej, oferta sklepów internetowych jest często bardziej różnorodna od tej, którą spotykamy, robiąc zakupy „na mieście”. Jak zatem przy tak dużej konkurencji przyciągnąć uwagę potencjalnego klienta?

SEO copywriter zaklinaczem słów

Oferta, którą przedstawiasz odbiorcom, musi być zaprezentowana w odpowiedni sposób. Bajki są dobre dla dzieci, a rozległe epopeje niech pozostaną w literaturze klasycznej. Jeśli chcesz wypromować swoją markę w sieci, niech stworzeniem treści zajmie się SEO copywriter. Profesjonalnie zadba on o to, aby przekaz, jaki kierujesz do danej grupy docelowej, trafił do niej w najlepszym wydaniu. Wszak inne są motywacje zakupowe, gusta oraz język młodzieży, dorosłych oraz seniorów. SEO copywriter doskonale wie, że słowo ma ogromną moc także jako narzędzie do windowania Twojej strony w internetowych wynikach wyszukiwania. Dlatego zgodnie z zakresem prowadzonej przez Ciebie działalności i aktualnych trendów, dobierze frazy kluczowe tak, by zwiększyć widoczność Twojej strony.

Tekst i grafika funkcjonują w symbiozie

Copywriting to jednak nie wszystko. Choćby SEO copywriter stworzył najlepszą treść, nie ma ona szans na sukces, jeśli występuje w towarzystwie kiepskich i niepoprawnie dobranych grafik. Kiedy klient udaje się do tradycyjnego sklepu, ma okazję dokładnie przyjrzeć się produktom, którymi jest zainteresowany i dopiero wtedy podejmuje decyzję, czy dokona zakupu. Jako że w sieci taka możliwość nie istnieje, doborem i projektowaniem grafik i fotografii do Twojego sklepu również powinien zająć się profesjonalista. Pamiętaj, że wybór drogi na skróty nigdy się nie sprawdza. Rozważanie, czy lepiej postawić na copywriting, czy projektowanie grafik to droga donikąd. Jeśli przekaz tekstowy oraz graficzny nie będę ze sobą współgrać, Twój biznes nie wypali.

Media społecznościowe najprostszą drogą do klienta

Czy masz pewność, że potencjalny klient trafi na Twoją stronę? Jeśli nawet jednorazowo ją odwiedzi, zapewne szybko o tym zapomni. Mało prawdopodobne, aby przyszło mu do głowy wrócić ponownie, żeby śledzić ofertę Twojego sklepu. Będzie w tym czasie zajęty przeglądaniem postów na Instagramie bądź Facebooku. Dlatego Ty także musisz tam wkroczyć ze swoją ofertą. Obsługa social mediów Twojego biznesu jest niezbędna, aby wypromować e-sklep, rozreklamować markę, a także wykreować Twój, jako przedsiębiorcy, wizerunek. Nachalne wrzucanie kolejnych produktów, jakie masz w swojej ofercie, nie zachęci odbiorców do ich zakupu. Obsługa social mediów skupia się w równym stopniu na nawiązaniu kontaktu z obserwującymi, pytaniu ich o opinię, gusta, preferencje. Dzięki temu klient czuje się ważny, bo jego głos ma dla Ciebie znaczenie.

Magda Bebel

Udostępnij artykuł!

facebook twitter linkedin

Przeczytaj inne nasze artykuły