Go to content

Copywriting dla biznesu – jak teksty pomagają sprzedawać?

Ola|29 listopada 2023

Copywriting dla biznesu to tworzenie treści, których zadaniem jest wspieranie celów i rozwoju biznesu. Mamy tu na myśli wszelkie teksty powiązane z Twoją marką. Zaliczamy do nich przede wszystkim treści publikowane na stronie internetowej – stronie głównej i podstronach oraz artykuły na firmowym blogu. Są to także posty w Twoich social mediach oraz e-maile marketingowe, w tym treści do newslettera.

Copywriting dla biznesu – korzyści

Copywriting jest narzędziem, którego umiejętne wykorzystanie może wesprzeć Twój biznes na wiele sposobów. Zalety stosowania copywritingu dla biznesu są następujące:

Podnoszenie widoczności firmy

Dobre teksty uwzględniają zasady optymalizacji dla wyszukiwarek internetowych (SEO), co pomaga w poprawie pozycji strony internetowej w wynikach wyszukiwania. To w rezultacie zwiększa widoczność biznesu online.

Promowanie produktów i usług

Copywriting dla biznesu skupia się na przekazywaniu jasnych, przekonujących i skierowanych do konkretnej grupy docelowej komunikatów, które mają zachęcić do zakupu produktów lub skorzystania z usług danej firmy.

Budowanie trwałych relacji z klientami

Copywriting może być wykorzystywany do budowania relacji z klientami poprzez dostarczanie im wartościowych treści, rozwiązujących problemy i odpowiadających na pytania. To niewątpliwie buduje zaufanie i przywiązanie do marki.

Tworzenie spójnego wizerunku marki

Copywriting dla biznesu bez wątpienia może pomóc w kreowaniu i utrzymywaniu pozytywnego wizerunku marki. Skuteczne teksty przekazują wartości firmy, jej misję oraz unikalne cechy produktów czy usług.

Zwiększanie konwersji

Wysokiej jakości teksty reklamowe potrafią przekonywać i motywować klientów do podejmowania pożądanych działań, takich jak subskrypcja czy zapis do newslettera. To z kolei zwiększa współczynnik konwersji, czyli stosunek liczby osób podejmujących pożądaną akcję do ogólnej liczby odwiedzających.

Jak sprzedawać za pomocą tekstów?

Treści mogą realnie wesprzeć Twój biznes, jednak aby tak się stało, warto mieć na uwadze kilka podstawowych zasad copywritingu dla biznesu. Jeśli chcesz sprzedawać za pomocą tekstów, pamiętaj o tym, aby:

  • Pisać do konkretnej osoby. Mówi się, że jeśli piszesz do wszystkich, to piszesz do nikogo, i jest w tym wiele prawdy. Dlatego tworząc treści, miej przed oczami swojego potencjalnego klienta.
  • Odpowiadać na potrzeby i problemy odbiorców. Tematyka Twoich tekstów powinna pokrywać się z wyszukiwaniami Twojej grupy docelowej.
  • Pisać jasno i prosto. Treści sprzedażowe powinny być zrozumiałe dla każdego czytelnika. Warto zatem unikać skomplikowanego słownictwa, np. żargonu branżowego.
  • Przyciągać uwagę. Pierwsze zdania Twojego tekstu powinny zachęcać do dalszego czytania. Dodatkowo dobrze jest podkreślić lub wypunktować najważniejsze informacje zawarte w tekście.
  • Używać języka korzyści. Skup się na tym, co klient zyska, a nie tylko na funkcjach produktu czy usługi.
  • Zachęcać do działania. Wprowadź wyraźne i skonkretyzowane wezwania do działania. Czytelnik powinien wiedzieć, co powinien zrobić po przeczytaniu tekstu.

Co może dla Ciebie zrobić nasz copywriter online?

Jeśli prowadzisz firmę, być może nie masz czasu na samodzielnie tworzenie treści lub po prostu nie masz doświadczenia w marketingu internetowym. Na szczęście jesteśmy na wyciągnięcie ręki, a właściwie na… kliknięcie myszką. W naszej ofercie znajdziesz kompleksowe usługi copywriterskie dla firm takich jak Twoja. Bez wychodzenia z domu lub biura możesz zlecić nam przykładowo: tworzenie postów na social media, pisanie artykułów czy tworzenie newslettera. Dodatkowo, jeśli prowadzisz sklep internetowy, najpewniej zainteresuje Cię oferowane przez nas tworzenie opisów produktów.

Copywriting dla biznesu – dlaczego my?

Wsparcie w zakresie tworzenia treści jest nieocenione, szczególnie dla właścicieli mikro i małych firm. Oddając copywriting – pisanie artykułów na zamówienie w ręce profesjonalistów zyskujesz pewność, że Twoje działania marketingowe przyniosą założone rezultaty. Doskonale wiemy, w jaki sposób pisać skuteczne treści sprzedażowe i kochamy to robić. Współpraca z nami to niewątpliwa oszczędność Twojego czasu, ale i zasobów finansowych. Wybierając serwis zdalni.pl, możesz w jednym miejscu zlecić nie tylko copywriting dla biznesu, ale i szereg innych usług związanych z marketingiem online. Należą do nich między innymi pełna obsługa konta Instagram oraz obsługa konta Facebook.

Podsumowanie

Efektywny copywriting może realnie wspierać rozwój Twojego biznesu. Jakościowe treści na stronę internetową czy do social mediów zwiększają rozpoznawalność marki, budują relacje z odbiorcami oraz przekładają się na wzrost konwersji. Dla przedsiębiorców z ograniczonym czasem lub brakiem doświadczenia w marketingu internetowym nasza usługa copywritingu dla biznesu stanowi dostępne i skuteczne wsparcie w osiąganiu celów biznesowych firmy. 

Katarzyna Wacławska

Udostępnij artykuł!

facebook twitter linkedin

Przeczytaj inne nasze artykuły