Go to content

Czy Twoja firma potrzebuje konta na LinkedIn?

Ola|8 kwietnia 2022

LinkedIn, nazywany niekiedy biznesowym Facebookiem, to portal zrzeszający profesjonalistów i ekspertów. Jest świetnym miejscem nie tylko dla osób, ale i dla firm, które chcą zadbać o swój wizerunek w sieci. Konto firmowe na LinkedIn pomaga w budowaniu świadomości marki i pozycji eksperta, wspiera proces pozyskiwania leadów biznesowych, a także jest świetnym narzędziem rekrutacyjnym. Bez wątpienia, warto istnieć na LinkedIn jako firma.

W jakich branżach sprawdza się konto firmowe na LinkedIn?

Profil firmy na LinkedIn sprawdzi się w niemal każdej branży, ale szczególnie przydatny jest w firmach działających w sektorze B2B. Oto kilka przykładów branż, które niewątpliwie skorzystają na obecności firmy na LinkedIn:

Według badań, 97% marketerów korzysta z LinkedIn, a dla 59% ankietowanych jest on źródłem leadów. W roli generatora leadów B2B LinkedIn sprawdza się o wiele lepiej niż Twitter czy Facebook. 

Jak zacząć z kontem firmowym na LinkedIn?

Zakładając stronę swojej firmy na LinkedIn, musisz pamiętać o dodaniu kilku niezbędnych elementów. Zacznij od dodania logo firmy oraz zdjęcia w tle. Uzupełnij wymagane informacje o firmie, takie jak: nazwa, slogan i opis firmy. W polu na slogan możesz dodać hasło reklamowe swojej firmy albo jej misję, natomiast w opisie masz szersze pole do popisu, jeśli chodzi o zaprezentowanie swojej marki. Dodaj również przyciski niestandardowe, na przykład kierujące na Twoją stronę internetową lub do kontaktu. Uzupełnij dane dotyczące branży, wielkości firmy, jej lokalizacji oraz dodaj hasztagi pasujące do Twojej strony. Pamiętaj również, że jeśli nie masz czasu na samodzielne prowadzenie profilu, chętnie zaproponujemy Ci obsługę mediów społecznościowych, w tym konta na LinkedIn. 

Co publikować na LinkedIn?

Załóżmy, że Twój profil firmowy jest już całkowicie uzupełniony. Świetnie, teraz czas na aktywność. Na profilu firmowym minimum raz w tygodniu powinien pojawiać się nowy wpis. Jeśli nie masz pomysłu na publikacje, nasz dział copywritingu zajmie się przygotowaniem treści do wystawiania z konta firmowego. 

Sprawdzone tematy na profile firmowe to: aktualności branżowe, nowinki dotyczące Twojej firmy lub jej oferty, prezentacja sylwetek pracowników. Przygotowując treści na profil firmowy, pamiętaj o limicie znaków do wykorzystania, dodaniu odpowiednich hasztagów oraz dopasowaniu grafik.

Kompleksowa obsługa mediów społecznościowych

W zdalni.pl prowadzimy konta firmowe i osobiste naszych klientów, działających w firmach z różnych branż. Specjalizujemy się w copywritingu na potrzeby mediów społecznościowych. Piszemy posty na LinkedIn, Instagram i Facebook. Wiemy, w jaki sposób zainteresować odbiorców tych kanałów i chętnie pomożemy Twojej marce zyskać rozpoznawalność.

Katarzyna Wacławska  

Udostępnij artykuł!

facebook twitter linkedin

Przeczytaj inne nasze artykuły