Go to content

Budowa baz danych biznesowych w arkuszu kalkulacyjnym

Ola|9 lutego 2024

Baza danych to zorganizowany zbiór usystematyzowanych informacji. Obecnie bazy danych przechowuje się przede wszystkim w formie elektronicznej. Pozwalają one gromadzić dowolne informacje, przykładowo na temat podmiotów gospodarczych, produktów lub usług czy zamówień. Budowa baz danych to zadanie wymagające ogromu czasu i uwagi. Firmy, zwłaszcza te oferujące usługi dla biznesu, nierzadko korzystają z gotowych baz danych, przygotowanych na ich zlecenie. W zdalni.pl budową baz danych na potrzeby kampanii call center i nie tylko zajmują się pracownicy na godziny. Poniżej przedstawiliśmy najpopularniejsze wykorzystania baz danych w biznesie. Omówiliśmy też proce budowy baz danych krok po kroku. 

Kto potrzebuje baz danych?

Z baz danych, w różnych celach, korzysta większość firm i instytucji, niezależnie od wielkości i branży. Bazy danych mogą służyć im przykładowo do porządkowania asortymentu sklepu, gromadzenia w jednym miejscu list obecnych lub potencjalnych klientów czy też do tworzenia list płac.

  • Przedsiębiorstwa działające w branży TSL z pomocą baz danych planują dostawy, zarządzają trasami, śledzą przesyłki oraz monitorują stan pojazdów. 
  • Podmioty świadczące usługi w zakresie opieki zdrowotnej przechowują dane osobowe pacjentów, ich historie chorób oraz wyniki badań lekarskich. 
  • Firmy działające w branży nieruchomości zbierają dane na temat potencjalnych klientów oraz nieruchomości, którymi zarządzają. 
  • Sklepy detaliczne korzystają z baz danych do przechowywania informacji o produktach, cenach, dokonanych transakcjach oraz historii zakupów. 

Budowa baz danych – proces krok po kroku

W początkowej fazie projektowania bazy danych należy określić, jakie informacje mają być w niej przechowywane, oraz w jaki sposób będą one zorganizowane. Następnie przechodzimy do utworzenia nowego arkusza kalkulacyjnego i nazwania nagłówków poszczególnych kolumn. Do przygotowanego w ten sposób arkusza wprowadzamy kolejne rekordy, wiersz po wierszu. Wprowadzane dane mogą mieć różne formaty. Dlatego też konieczne jest sformatowanie wprowadzonych danych: w innym formacie zapisujemy dane w postaci dat, a w jeszcze innym numery telefonów. Aby szybciej znaleźć potrzebne informacje, możemy zastosować filtrowanie. Możemy również posortować dane według określonych kryteriów. Gotowa baza danych biznesowych w programie Excel wymaga ponadto regularnych aktualizacji. 

Dlaczego warto zlecić nam przygotowanie bazy danych?

Budowa baz danych to zadanie, które możesz zlecić nam bez odchodzenia od służbowego komputera. Stworzeniem bazy danych według przekazanych przez Ciebie wytycznych zajmą się nasi pracownicy na godziny. Wynajem pracowników na godziny do realizacji konkretnych czynności to rozwiązanie, które zyskuje na popularności. Nasi klienci cenią sobie elastyczność współpracy z nami. Możliwość wynajmu pracowników na godziny uwalnia ich do zobowiązań wynikających z zatrudnienia pracowników na etat. Najważniejszą korzyścią ze współpracy z nami w zakresie budowy baz danych jest oszczędność czasu. Jesteśmy pewni, że jako właściciel firmy lub manager masz na głowie sprawy o wiele ważniejsze, niż wklepywanie danych do arkusza kalkulacyjnego. To właśnie z myślą o osobach i firmach, którym brakuje czasu na proste, powtarzalne czynności powstał nasz portal. Więcej informacji na temat usługi, jaką jest budowa baz danych, znajdziesz tutaj.

Katarzyna Wacławska

Udostępnij artykuł!

facebook twitter linkedin

Przeczytaj inne nasze artykuły