Go to content

Budowanie marki w social mediach – czyli jak przyciągnąć uwagę potencjalnych klientów

Ola|2 lutego 2021

Popularność oraz czas spędzany na korzystaniu z social mediów ciągle rośnie, a same social media coraz częściej stają się pierwszym i uniwersalnym źródłem do wyszukiwania oraz publikowania wszelkich informacji. Wszystko dzięki temu, że każda firma, instytucja, influencer, artysta, mówiąc w skrócie, każdy użytkownik wie, że aby być w najbliższym i najczęstszym kontakcie z odbiorcą musi być na bieżąco z jego potrzebami.

Strony internetowe, nawet jeśli są świetnie zaprojektowane, nie zawsze bywają aktualizowane tak często, jak informacje publikowane na portalach społecznościowych. Nie znaczy to, że nikt ich nie przegląda. Media społecznościowe są wizytówką albo formą reklamy. Służą w większości do przekazywania, krótkich treści, których zadaniem jest zachęcenie do zagłębienia się użytkownika w temat, przyciągnięcie uwagi i przekierowanie do na przykład artykułu docelowego lub produktu.

Od niedawna pracownicy bazy zdalni.pl zajmują się także pisaniem treści do social mediów. Jeżeli nie masz czasu albo nie czujesz się na siłach, aby prowadzić konta na portalach społecznościowych dla swojej działalności, nasi pracownicy do wynajęcia na godziny mogą zrobić to za Ciebie. Każdy z nich stara się najpierw poznać swojego klienta i jego branżę, a następnie odbiorców, do których jest ona skierowana. Swoje teksty dopasowują odpowiednio do promowanej marki oraz portali, na jakich mają zostać zamieszczone. Pracując na Twój sukces tworzą teksty tak, by zaciekawić odbiorców i udowodnić na wiele sposobów, że to właśnie Twoją usługę powinni wybrać. Dlaczego pracownicy na godziny? Ponieważ praca w social mediach nie wymaga stałego etatu. Wystarczą elastyczne godziny pracy, gdyż dodawanie postów na portale odbywa się o różnych porach, podobnie jak kontakt z ich użytkownikami, który może wypadać w losowych momentach. Naszych pracowników, gotowych pracować dla Ciebie znajdziesz w bazie zdalni.pl. Po wyborze osoby, która swoimi umiejętnościami spełni Twoje oczekiwania, konsultujesz się najpierw z jej koordynatorem, aby ustalić zadania i czas pracy, a następnie możesz kontaktować się w ustalonych porach z pracownikiem, który będzie pracował dla Ciebie.

To idealne rozwiązanie, jeżeli chcesz, aby Twoje profile w social mediach były prowadzone profesjonalnie. Jednak, jeżeli planujesz prowadzić je samodzielnie, zapraszam do dalszej lektury artykułu

7 wskazówek, dzięki, którym Twoje treści w social mediach zyskają zainteresowanie

Po założeniu konta czy profilu w mediach społecznościowych, portal sam nas prowadzi podpowiedziami, a także posiada rozbudowaną opcję pomocy. Dobrze, jeżeli prowadzeniem profili zajmie się doświadczony copywriter, jednak jeżeli obowiązek ten spoczywa na Twojej głowie, postaram się jak najlepiej wprowadzić Cię w ten temat.

  1. Zacznijmy, więc od początku, a jest nim oczywiście tytuł. Paradoksalnie w social mediach nie każdy o nim pamięta, sugerując się tym, że tylko podaje szybką informację, myśl, przekierowanie. Tymczasem mało kto raczej czyta artykuł od środka. Czytelnicy scrolując na przykład Facebooka patrzą na tytuły, a te im bardziej chwytliwe, tym bardziej zachęcają do zatrzymania się i zapoznania się z treścią. Tytuł musi zawierać informację, o czym będzie artykuł, post, ale nie powinien zdradzać jego treści. Nie może też być długi. Może zaczynać się od zdania, które niedokończone będzie niemal prowokowało, by czytać dalej, chodzi tu o coś w stylu: „Czy wiesz, że jeśli zamienisz żarówki żarnikowe na ledowe to…”. Zabrzmi to bardziej jako początek ciekawostki albo ważnej informacji niż narzucająca się reklama. W tytule również można użyć określeń takich, jak : porady, wskazówki, kroki, co przy dodanej liczbie również zabrzmi, jak coś zwięzłego, krótkiego, na co użytkownik portalu społecznościowego zapragnie poznać odpowiedź. Mówię tutaj o tytułach takich jak: „5 zasad uważnego czytania”, „10 kroków, by rozkochać w sobie chłopaka”. Odbiorca dzięki temu będzie wiedział, że nie ma do czynienia z tekstem, który pochłonie wiele jego czasu, a za to z czymś przemyślanym i opracowanym w taki sposób, by zapoznać się z tym w kilka chwil. Słowa klucze są tu jak najbardziej wartościowe, jak i w artykułach czy ofertach pisanych na strony bądź dla robotów Google. Owszem algorytmy funkcjonujące w social mediach pomagają wyróżnić odpowiednie i dostosowane informacje pod indywidualnych użytkowników. Jednak odbywa się to nie tylko przez zapis przeglądanych przez niego stron, ale również wpisywanych w wyszukiwarkę haseł.
  2. Przechodząc, więc płynnie do kolejnej wskazówki – poznaj użytkowników swoich profili. Zachęcaj ich do lajkowania oraz udostępniania Twoich wpisów, ale także śledź ich komentarze, sugestie, pytania oraz nadzoruj na wykresach ich aktywność. Sprawdzaj, co najbardziej im się podoba i co przyciąga ich uwagę. Aby poznać preferencje swoich odbiorców, a dzięki temu wiedzieć, czym ich zainteresować, możesz także skorzystać z narzędzia online, jakim jest Facebook Audience Insights. Pomoże Ci ono dowiedzieć się, jakie strony Twoi klienci lubią i przeglądają, by dotrzeć do interesujących ich informacji, kiedy są najbardziej aktywni. W podobny sposób będzie działał również Sotrender, Squarelovin i Tweetdeck. Poza tym bądź z nimi w kontakcie, dzięki temu budujesz ich zaufanie i sympatię. Ich częste pytania i sugestię wskażą, na jaki temat chcą wiedzieć więcej. O ile odpisywanie w komentarzach czy prywatnych wiadomościach pozwoli szybko zaspokoić ich ciekawość, to dodanie rzetelnego posta ze wzmianką o inspiracji ich zapytaniami z pewnością doda trochę interakcji, a to z kolei przyciągnie więcej uwagi.
  3. Jeżeli chcesz zareklamować produkt lub poinformować o rekrutacji na nowe stanowisko pracy, nie zapominaj, że odbiorca jest przede wszystkim zainteresowany ofertą, a nie osiągnięciami firmy czy jej historią. Owszem, może to być podane w drugiej kolejności, jednak publikując takie ogłoszenie w social mediach, musisz liczyć się z tym, że jest to źródło bardzo wielu szybkich i krótkich treści i zanim ktoś dotrwa do konkretów, jakich oczekuje, zainteresuje się lepiej sformułowanym wpisem konkurencji.
  4. Jeżeli chcesz opublikować post, pamiętaj, że bardziej przyciągnie on uwagę, kiedy będzie zawierał grafikę. Projektowanie grafik nie musi być trudne, możesz skorzystać z narzędzia, które Ci to ułatwi, na przykład Adobe Spark. A może i wystarczy samo zdjęcie czy obrazek. Pozwoli on wyodrębnić i łatwiej dostrzec Twój wpis skrolując dany portal. Bez grafiki tekst może po prostu zlać się z resztą pomijanych treści. I uwaga! Jeżeli Twoja działalność Ci na to pozwala, a Ty masz wysublimowany humor, spróbuj zainteresować odbiorców memem. Dobrze by było, gdyby był autorski i niepowtarzalny. Na portalach społecznościowych znajdziesz wiele przykładów instytucji czy osób, które w ten sposób ocieplają i umilają swój wizerunek.
  5. Zadbaj o to, by Twoje treści nie były zbyt długie i nie zdradzaj zbyt wielu informacji. Jeżeli chcesz zainteresować kogoś artykułem znajdującym się na docelowej stronie, zachęcić do zapoznania się z jakąś ofertą czy kupna produktu, wspomnij o zagadnieniach, które skłonią czytelnika do kliknięcia odnośnik. Zakończ wpis wyrażeniem na przykład: kliknij, aby dowiedzieć się więcej; kto pierwszy ten lepszy; promocja trwa do jutra, itp. Twój profil w social mediach będzie na pierwszym miejscu, jako informator o tym, co się dzieje w Twojej firmie, a więc użytkownicy będą przede wszystkim oczekiwali, że najpierw pokażesz im, że warto czytać dalej. Poza tym staraj się nie używać trudnych sformułowań. Niech Twoje posty czyta się lekko i łatwo, tak, aby nikt się nie zniechęcił, na przykład z powodu niezrozumienia, tego, co pragniesz mu przekazać.
  6. Używaj emoji i graficznych ikon. Pomogą Ci one urozmaicić post albo wyodrębnić pewne elementy, na przykład wypunktować pewne korzyści, jakie klient zyska dzięki zakupowi danego produktu, albo, jakie wymogi stawia pracodawca przed aplikantem na stanowisko z niniejszej oferty pracy. Jeśli piszesz o tym, że coś może odbiorcę zainteresować bądź, że jest niepowtarzalną okazją, dodaj parę graficznych wykrzykników, a jeśli na przykład oferta skierowana jest do kobiet, załóżmy praca, jako zdalna asystentka — wstaw ikonkę kobiety lub szpilki👠.
  1. W docieraniu do konkretnych grup odbiorców pomogą Ci także hasztagi. Są to krótkie frazy lub pojedyncze słowa poprzedzone właśnie znakiem hasztagu „#”. Warto je dodawać na początku lub końcu posta. Każdy z nich odnosi do kategorii oznaczonej niniejszą frazą. Przykładowo Instagram pomaga dodatkowo wybrać najodpowiedniejsze hasztagi, wyświetlając przy nich liczbę wyświetleń, a jak wiadomo im więcej wyświetleń, tym większa popularność i większa szansa na znalezienie Twojego posta.

2 metody publikowania treści w social mediach

Aby w jeszcze krótszy sposób wyjaśnić, jak publikować chwytliwe posty, przedstawię poniżej dwie propozycje, do których możesz się zastosować.

  1. Metoda 4C, czyli:

➔ Clear – jasny

➔ Concise – zwięzły

➔ Compelling – atrakcyjny

➔ Credible – Wiarygodny

Post musi być zrozumiały i krótki. Użytkownik nie może zdążyć się nim znudzić i być może przeglądając portal „w biegu”, nie ma możliwości spędzić nad tym wpisem zbyt wiele czasu. Dodana grafika uatrakcyjni jego treść, a powołanie się na przykład na związaną z tematem osobę, działalność czy kompetencje go uwiarygodni.

2. Drugą opcją jest zasada AIDA, czyli:

➔ Attention – przyciąganie uwagi

➔ Interest – zainteresowanie

➔ Desire – wzbudzenie pożądania

➔ Action – wezwanie do działania

Model ten ma za zadanie wpłynąć na emocje czytelnika i skoro już zatrzymał się przy Twoim poście, nakłonić go do dalszego działania. Dobrze spełnia swoją funkcję w postach reklamowych i ofertowych. Najpierw należy przyciągnąć uwagę grafiką lub nagłówkiem, który zaciekawi, ale nie zdradzi treści: może to być pytanie albo początek zdania w stylu – Czy wiesz, że… Następnie powinno się wprowadzić czytelnika w opis lub zalety danej oferty. W trzecim etapie należy odwołać się do emocji odbiorcy, by ten poczuł, że oferta skierowana jest właśnie do niego lub, że skorzystanie z niej wpłynie na niego w pozytywny sposób. Na końcu trzeba zamieścić odnośnik do strony z rozszerzonymi informacjami i zachęcić w hasłowy sposób odbiorcę, by również ją odwiedził.

Na koniec dodam również, że warto zaplanować samo pisanie artykułów, co za tym idzie – ich treść, a także czas publikowania. Owszem ilość treści wpłynie na to, że częściej będą się one wyświetlać użytkownikom portali społecznościowych, jednak, zamiast uderzać w ilość, lepiej skupić się na jakości. Wszystko po to, aby odbiorca wiedział, że autor treści dba o zainteresowanie, a nie stawia jedynie na przykład na szybką sprzedaż czy ciągłą widoczność.

Pamiętaj, że jeżeli nie zatrudniasz ludzi, którzy zajmują się firmowymi social mediami, a sam wiesz, że nie jesteś w stanie o nie dobrze zadbać, chętnie Ci pomożemy!

Monika Łojba

https://zdalni.pl/p/obsluga-konta-facebook/

https://zdalni.pl/p/obsluga-konta-linkedin/

Udostępnij artykuł!

facebook twitter linkedin

Przeczytaj inne nasze artykuły