Go to content

Newsletter – o czym należy pamiętać podczas wysyłki?

Ola|9 marca 2022

Jeśli prowadzisz sklep internetowy i zależy Ci na podtrzymaniu komunikacji z klientami, koniecznie wysyłaj im regularny newsletter. Wysyłany z umiarem, starannie opracowany mailing, pomoże Twojej firmie zbudować długotrwałe relacje z klientami. Podpowiemy, jakie treści mogą się w nim znaleźć, jak często wysyłać mailing oraz jakich błędów związanych z wysyłką newslettera należy unikać.

Newsletter — od czego zacząć?

Newsletter, jako dodatkowy kanał komunikacji z klientami, nie powinien być powieleniem tego, co publikujesz w social mediach. Postaw na unikatowe, nigdzie indziej (z wyjątkiem bloga) niepublikowane treści. Jeśli nie masz pomysłu lub czasu na pisanie, zdaj się na pomoc w tym zakresie, jaką oferuje copywriter online.

Zanim zabierzesz się do pisania tekstów (lub zlecenia tego komuś z zewnątrz) oraz dobierania grafiki, dokładnie przemyśl dwie kwestie. Po pierwsze: kto jest odbiorcą Twojego newslettera. I po drugie, jaki jest cel jego wysyłki. To powinno stanowić punkt wyjścia do dalszych działań, w tym ustalenia objętości wiadomości, ich zawartości oraz częstotliwości, z jaką będą rozsyłane. 

Co może zawierać newsletter?

Wiele firm zaczynających swoją przygodę z wysyłką newslettera, zastanawia się, jakie treści wysyłać klientom. Na pewno nie może być to nic wtórnego, w stosunku do tego, co można znaleźć na Twoich firmowych social mediach. Oczywiście w newsletterze można przesłać klientom najnowszy artykuł z firmowego bloga. Klienci na pewno docenią także wszelkie porady i wskazówki dotyczące korzystania z Twoich produktów lub usług. Warto do maila z newsletterem dodać coś ekstra, na przykład wartościowy ebook albo zaproszenie na wydarzenie, np. webinar online. Rosnącą popularnością cieszy się także storytelling biznesowy. 

Copywriting, czyli tworzenie treści reklamowych, obejmuje wszystkie rodzaje wymiennych wyżej tekstów, czyli m.in. pisanie artykułów na bloga, treści poradnikowych oraz storytellingu. Przygotowaniem treści i grafik do Twojego firmowego newslettera może zająć się asystentka zdalna, specjalizująca się w marketingu internetowym.

Jak często wysyłać e-maile?

Jak we wszystkim, tak również w przypadku wysyłki mailingu, wskazany jest umiar. Newsletter powinien być wysyłany w regularnych odstępach, najlepiej raz lub dwa razy w miesiącu. Częstsze wysyłanie e-maili spowoduje, że klienci, w wyniku przesytu, zaczną masowo rezygnować z newslettera. Rzadsze, np. co kwartał, może sprawić, że klienci po prostu o Tobie zapomną. W wysyłce newslettera chętnie wyręczy Cię asystentka zdalna.

Jakich błędów w newsletterze unikać?

Jeśli nie chcesz zniechęcić swoich odbiorców do otwierania maili z newsletterem, wystrzegaj się wymienionych niżej błędów:

  • Zbyt nachalna sprzedaż – klienci nie lubią być na każdym kroku nakłaniani do zakupu, dlatego staraj się być subtelny.
  • Wysyłanie e-maili zbyt często – subskrybenci newsletterów nie lubią przesytu, pozwól im odpocząć od swoich treści. 
  • Używanie tandetnych clickbaitów – unikaj sensacji, która nijak ma się do rzeczywistości. 
  • Błędy merytoryczne i językowe – jeśli masz problem z tą drugą kwestią, z pomocą przyjdzie copywriter online, który stworzy dla Ciebie poprawne treści. 

W zdalni.pl chętnie wesprzemy Cię w copywritingu, czyli opracowaniu treści na potrzeby newslettera i nie tylko. Dostarczymy Ci unikatowe, poprawne językowo i wciągające teksty, które sprawią, że Twoi klienci będą z niecierpliwością wyczekiwać na newsletter. Zajmiemy się także cykliczną wysyłką mailingu.

Katarzyna Wacławska

Udostępnij artykuł!

facebook twitter linkedin

Przeczytaj inne nasze artykuły