Go to content

Opisy produktów filarem sukcesu w branży e-commerce

Ola|30 czerwca 2022

Czy wiesz, jak ważną rolę w e-commerce odgrywają wysokiej jakości opisy produktów? Strona produktu jest niekompletna, jeśli nie zawiera treści, która pomaga klientowi w podjęciu decyzji zakupowej. O takie wsparcie jest w stanie zadbać profesjonalny copywriter, władający biegle językiem korzyści.

Copywriter sprzedaje słowem – znaczenie opisu produktu

Podobno każdy towar ma swojego kupca. Zdecydowanie łatwiej go jednak znaleźć, jeśli dany produkt opatrzony jest odpowiednim opisem. Ma on za zadanie przedstawić cechy towaru, w sposób zwracający uwagę odbiorców. E-sklep, który posiada ciekawy content, jest bardziej wiarygodny w oczach kupujących, niż firma, która pod zdjęciami towarów zamieszcza niedokładne, niedopracowane treści. Odpowiedni content, skrojony na miarę dla konkretnej grupy docelowej, zapewni doświadczony copywriter. Oryginalne treści, w połączeniu z wysokiej jakości grafikami, zwiększają atrakcyjność produktów i usług w oczach klientów, a tym samym przekładają się na częstotliwość dokonywania zakupów w e-sklepie.

Czym cechuje się profesjonalny opis produktu i dlaczego warto zadbać, by taki właśnie przedstawić grupie docelowej swojego biznesu?

Emocje rządzą zakupami

Tworząc opis produktu, trzeba odpowiedzieć sobie na pytanie, jakie potrzeby klienta zostaną zaspokojone, kiedy go zdobędzie oraz jakie będą towarzyszyć mu wtedy uczucia. Należy je przedstawić w opisie za pomocą wyrażeń nacechowanych emocjonalnie. Ponadto copywriter będzie pamiętał, aby uwzględnić także wykrzyknienia, pytania retoryczne oraz partykuły, wzmacniające przekaz wypowiedzi.

Copywriter nie leje wody

Banały i ogólniki nie przekonają potencjalnego klienta do zakupu Twojego produktu. Jego opis musi być rzeczowy i skupiać się na podkreśleniu unikatowych cech, które łatwo zweryfikować. Trzeba uwydatnić zaletę, która daną rzecz lub usługę wyróżnia na tle innych, dostępnych na rynku. Warto także wskazać, jakie korzyści konsument zyska z tego powodu (np.szybsze tempo działania urządzenia).

Autentyczność malowana storytellingiem

Opis produktu to bardzo dobra okazja do wykreowania historii, która zaprezentuje, jak jego posiadanie potrafi wpłynąć na życie codzienne. Możnaw niej odpowiedzieć na pytania, jak wygląda proces powstawania produktu oraz co wpływa na jego jakość. Warto także wspomnieć o nagrodach i rekomendacjach, jakie posiada. Copywriter często posługuję się storytellingiem, ponieważ ta metoda cieszy się sympatią wśród klientów i pomaga osiągać kampaniom reklamowym sukcesy.

Copywriter i sztuka wizualizacji

Jak widać, opisy produktów maja ogromne znaczenie w e-commerce. Jeśli zatem nie dysponujesz czasem ani odpowiednią wiedzą o tym, jak go stworzyć, aby trafić do potencjalnego klienta, skorzystaj z usług profesjonalistów. Copywriter jest w stanie przedstawić konsumentom, jak ich życie będzie wyglądało bez skorzystania z Twojej oferty oraz doskonale zwizualizuje, co się zmieni, gdy jednak się na to zdecyduje.

Magda Bebel

Udostępnij artykuł!

facebook twitter linkedin

Przeczytaj inne nasze artykuły